کد خبر: ۱۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

به گزارش همشهری آنلاین، زنده‌یاد میرزایی از یک ماه پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری و تمام ریه‌اش درگیر ویروس بود. او سرانجام روز پنجشنبه ۲۱ اسفند بر اثر ایست قلبی در ۴۹ سالگی از دنیا رفت. هوشنگ میرزایی متولد کوهدشت و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی از دانشکده صدا و سیما بود.

این مستندساز حدود ۱۱ روز پیش از مرگ در آخرین پست صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام دلیل ابتلا به کرونا را چنین شرح داده بود: «به خاطر پنج میلیون دستمزد ناقابل یک ورکشاپ یک هفته‌ای. حالا که ۲۰ روز است دارم با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنم و ۲۰ شبانه‌روز درگیر با مرگ هستم، این تصویر را امروز گرفتم که گویای حقیتی تلخ باشد. دستمزد ورکشاپ فیلمسازی در هفت شهر به خاطر فشارهای بانک مسکن و مبلغ پنج میلیون تومان دستمزد مرا به این حال و روز انداخت. نمی‌دانم زنده می‌مانم یا نه اما دارم می‌جنگم چون فیلم‌های من و نگاهم همیشه ستایش زندگی بوده. امیدوارم خداوند و دوست‌هایم مرا ببخشند. الان که همسر گوشی داشت با زجر تمام این پست را گذاشتم. این تصویر تلخ و دردناک رنج فیلمسازی و تنهایی من را اثبات می‌کند.»

همراه این متن آخرین پست مرحوم میرزایی، فیلمی تقریبا شش دقیقه‌ای از تلاش او برای نفس کشیدن زیر دستگاه و زنده ماندن است که تا عصر جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ حدود ۲۵ هزار بار دیده شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار